Kas turi darbo dėl interneto parduotuvių

Apsilankius tokiose parduotuvėse kaip 1a.lt, nesunkiai suprasite, kad jų atsiradimą turėjo nulemti kažkieno ilgas ir sunkus darbas. Iš tiesų, tam, kad tokios parduotuvės veiktų, turi dirbti nemaža žmonių grandinė, įvairių sričių profesionalai. O juk interneto parduotuvių gausa išaugo labai smarkiai per pastaruosius 10 ar daugiau metų. Ir tai yra išraiška to, kad pamažu visas mūsų gyvenimas „virtualėja“ ir keliasi į internetą. Tad ir parduotuvės ten persikelia. Tad kas iš tiesų turi daug darbo dėl to, kad yra interneto parduotuvės ir jos veikia?

Programuotojai

Apie programuotojų trūkumą nuolat trimituoja ir žiniasklaida, ir įdarbinimo tinklai. Darbdaviai jų ieško, tenka pasitelkti ir iš kitų užsienio šalių, ir ne tik iš pigesnę darbo jėgą siūlančių, bet ir iš įvairų kitų. Taip yra, kad programuotojų mums nuolat trūksta. Nes jų nespėja tiek atsirasti, kiek yra darbo interneto tyruose. Tad vienas iš pavyzdžių – interneto parduotuvės. Užeikite į 1a.lt parduotuvę ir pamatysite, kokia gausa ten yra visokių sistemų, puslapių ir vidinių jų vietų. Kiek daug ten slenka informacijos, juda vaizdai, galima pasirinkti kažkokių dalykų, naudotis įvairioms opcijomis. Visa tai kažkam reikėjo suprogramuoti ir žinoma tenka prižiūrėti. Interneto parduotuvė, kitaip nei paprasta parduotuvė gatvėje, genda dažniau, jai reikia daug priežiūros. Todėl jeigu statybininkai pastatę namą gali prie jo nelįsti bent 10 metų, nes viskas būna gerai, tai sukūrus interneto parduotuvę, jai tenka nuolatinė priežiūra, kurią turi teikti programuotojai. Gal tai ir lemia tokį programuotojų poreikį, kada sistemas tenka nuolat prižiūrėti. Žinoma, artėjantis dirbtinio intelekto proveržis sumažins tokį programavimo specialistų poreikį, nes naujos kartos programos dirbs dar labiau optimizuotai ir galės perimti kai kurį žmogaus intelektinį darbą.

Tekstų rašytojai, redaktoriai

InternetasKiekvienoje interneto parduotuvėje rasite produktų aprašymus ir tai galbūt bus tie tekstai, kuriuos jums ir teks perskaityti, jeigu į parduotuvę užsuksite kažko nusipirkti. Iš kur tie tekstai visi atsirado? Jeigu prekių aprašymai šiaip būna atspausdinti ant etikečių ir užklijuoti ant pakuočių, realių fizinių daiktų, tai kitokie aprašymai privalo atsidurti ten, kur bus viskas talpinama skaitmeninėje erdvėje.

Taigi, jeigu galvojate, kad kažkam pakako tiesiog nurašyti nuo etikečių informaciją ir įkelti prie produktų nuotraukų, labai klystate. Visų pirma, šiuolaikiniame interneto pasaulyje visur aktyviai veikia SEO marketingas, dėl kurio nuolat yra siekiama išgauti tokius tekstus, kurie neliktų nepastebėti ir puslapį Google paieškoje reitinguotų aukštoje pozicijoje. Todėl tektų rašytojai privalo pateikti informaciją specialiais būdais. Be viso to, interneto parduotuvių aprašymai, tekstai, pasitinkantys jus ant kiekvieno kampo, yra labai svarbūs, nes tampa pagrindine parduotuvės fasado dalimi. Kai įeiname į tikrą parduotuvę, mus pasitinka daugybė dirgiklių: kvapai, prekių išdėliojimas, architektūra, groja muzika ir pan. O interneto svetainėje yra tik vaizdas ir tekstas, dėl to jis turi būti itin gerai parengtas. Tad tekstų rašytojai arba copywriteriai turi ką veikti. O prekės nuolat keičiasi, tai ir tekstų reikia naujų. O kur dar visi šūkiai, lozungai ar ilgesni straipsneliai, pristatantys naujoves ar akcijas… Jeigu ne interneto parduotuvės, tekstų rašytojai šiais laikais neturėtų tiek darbo.

Parduotuvės administratoriai

Jeigu jau turime tuos, kas taiso programą ir kodą, tuos, kas tekstus rašo, tai kam dar reikia kažkokių parduotuvės administratorių? Todėl, kad kur yra bent du darbuotojai, reikia ir trečio, kuris jiems vadovautų. O gal net ir ketvirtų, kuris vadovautų trečiam. Na, bet grįžtant prie parduotuvės administratoriaus pareigų, tai veikiausiai bus žmogus, kuris sudėlios, kokią informaciją reikia įkelti, išims seną, žiūrės, kad viskas gerai tiktų, nebūtų jokių klaidų ir pan.

Fotografai

Priklausomai nuo parduotuvės pobūdžio ir jos asortimento, gali būti arba nebūti reikalingi produktų fotografai. Pavyzdžiui, 1a.lt pardavinėjamos prekės galimai dažniausiai jau turi ir save reprezentuojančias nuotraukas, kurias padaro prekės gamintojas. O štai kokia nors dizaino parduotuvė, siekianti pavergti įvaizdžiu, fotografą turės. Taip pat visos interneto parduotuvės, siūlančios nuosavos gamybos produkciją: ekologišką maistą, kosmetiką, drabužius ir pan. Kitaip tariant „firminės parduotuvės“ internete. Produkto fotografai turės kuo patraukliau iš visų pusių nufotografuoti produktus, kad šie atrodytų parduotuvėje gerai, trauktų akį, keltų norą pirkti.

Klientų aptarnavimo specialistai

Ne vienoje interneto parduotuvėje pastebėsite, kad apačioje iššoka mirksintis langelis ir elektroninis konsultantas nori jums pasiūlyti pabendrauti. Tai nėra kaip tikrame pokalbyje, kada jums iš tiesų parašo „Sveiki, gal reikia pagalbos“. Pirmoji žinutė siunčiama automatiškai, tad nereikėtų būti sutrikusiems dėl to. Tačiau automatiškai išsiųsta žinutė vėliau gali tapti pagrįstu dalyku, norint paklausti, jeigu kažko nesuprantate. Tad jeigu svetainėje naršo 1000 žmonių, kiekvienas gauna po tokią žinutę, o kas šimtasis turi klausimą, kažkas turi sėdėti ir į juos atrašinėti. Tai ir yra klientų aptarnavimo specialistai. Kita jų kategorija atsakinėja į klientų skambučius, tarpininkauja, kilus bet kokiems nesusipratimams.

Sandėlio darbuotojai

Išlindus iš skaitmeninės erdvės, vis tiek patenkame į realybę su tais pačiais procesais kaip ir paprastoje parduotuvėje. Pirmiausia turime sandėlį ir visą jo logistiką. Kažkas atveža iš kažkur prekes, jas ten palieka, vėliau gali tekti kitur pervežti ir pan. Čia įsijungia ir kurjerių tinklas – individualių siuntėjų pagalba. Dalinius krovinius vežančios įmonės neužvažiuoja pas visus į namus ir nepalieka krovinių. Tą jau daro kurjeriai, kurie per trumpą laiką turi aplankyti tikrai nemažai objektų ir palikti ten siuntų. Toks jų darbas. Pastaruoju metu išplitus paštomatų veiklai, pasidarė populiaru tuos tinklus kiek kitaip vertinti ir dabar žmonės rečiau laukia kurjerio, kuris paskambins į duris. Dažnai žmonės tiesiog sutinka gauti prekes į netoliese esantį paštomatą, kadangi iš jo gali patogiai prekę pasiimti, nereikia su niekuo derinti laiko ar matyti kažką akis į akį. Jeigu jau perki internetu – tai visiškai internetu…

Reklamos ir marketingo kūrėjai, vadybininkai

Nepakanka vien vidinio SEO įmonės tinklapyje. Reikia ir nemažai darbų atlikti tokių, kurie leistų įmonę laikyti tikrai populiaria. Paprastai sėkmingas marketingas yra įgyvendintas, kai savo jėgas pajungia trys agentūrų grupės: kūrybinė reklamos agentūra, ryšių su visuomene agentūra ir SEO specialistų agentūra. Paslaugos nepigios, tačiau jeigu siūlomas produktas reikalingas daug kam, tuomet tokia investicija į sklaidą yra būtina ir reikšminga, nes pirkimai priklauso tik nuo to, kaip dažnai pirkėjai ateis būtent į jūsų interneto parduotuvę ir būtent joje užsisakys kažką, ko jums reikia. Kai kurios įmonės dėl šių paslaugų rengia viešus konkursus, kitos tiesiog dirba taip, kaip įmanoma ir visada pasitenkina tų pačių senbuvių specialistų darbu. Kai kurie turi, pavyzdžiui, atstovą ryšiams su visuomene (angl. spokesperson) savo įmonėje, tad ne visada ir reikia agentūrų pagalbos.

Kaip matome, yra labai daug žmonių, kurie turi darbo vien dėl to, kad egzistuoja interneto parduotuvės.

Palikite atsiliepimą